CrossFit Drie Torens

CrossFit Drie Torens

Een CrossFit training bevat als kern de zogenaamde WOD. Dit staat voor ‘Workout Of the Day’. Elke WOD is anders, zodat je nooit dezelfde training uitvoert. Door met verschillende oefeningen, combinaties of intensiteit te trainen is de WOD elke keer anders. Constant gevarieerd, zodat je voldoende uitdaging krijgt en naar doelen kunt werken. De opbouw van de training bestaat uit warming up, mobilitieit, skills/strength, WOD en cooling down.

Met CrossFit laat je geen machines bewegen, maar beweeg je jezelf!”

Welke resultaten kun je verwachten?

We hebben een duidelijke focus op team training. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat high intensity interval training de resultaten levert die de resultaten van conventionele training overschrijden:
– CrossFit zorgt dat je snel fit wordt.
– CrossFit zorgt dat je harder werkt en het langer volhoudt.
– CrossFit zorgt dat je ook uren na de training nog calorieën verbrandt.
– CrossFit is de snelste manier om vet te verbranden, met behoud van spiermassa.
“De trainingen zijn intensief, maar iedere deelnemer traint op zijn eigen niveau. Je hele lichaam wordt getraind waardoor de resultaten snel te zien zullen zijn.”

Is CrossFit voor iedereen?

Ja, CrossFit is voor iedereen. Ongeacht je fysieke en conditionele gesteldheid of leeftijd!! Met CrossFit kan iedereen werken aan een gezond lichaam. Kom eens meedoen, je kunt zo instappen en de oefeningen volledig op je eigen niveau uitvoeren.

Aanbod CrossFit lessen

We bieden de volgende CrossFit lessen aan:
1. de reguliere CrossFit sessie
2. de CrossFit Fundamentals sessie
3. CrossFit Endurance
4. Open Gym (zie voor toelichting hieronder)
5. (Olympisch) gewichtsheffen/Fundamentals (zie voor toelichting hieronder en/of info over weightlifting)

De verschillende CrossFit lessen worden hieronder verder toegelicht.

De CrossFit sessie

Iedere sessie begint met een warming-up. Doel hiervan is de spieren op te warmen zodat deze in staat worden gebracht om een maximale prestatie te kunnen leveren zonder dat ze beschadigen. Na de warming-up volgt de uitleg van de bewegingen en oefeningen. Mobiliteitsoefeningen zijn net zo belangrijk als de warming up, daar het zorgt voor optimale beweging van je gewrichten voor de desbetreffende WOD. Na de technische uitleg volgt het intensieve deel van de sessie, namelijk de “Workout of the Day”. Deze is dagelijks anders. Vaak worden de resultaten van deze WOD op een whiteboard bijgehouden om een sport- / competitie-element aan de training toe te voegen. Echter….je persoonlijke groei en het technisch goed uitvoeren van de oefening, komt voor het wedstrijd element!

 

Promo: courtesy of Huntington Beach CrossFit

Open gym@ Extreme Sports Academy

Tijdens de Open Gym uren kan bij Extreme zelfstandig gewerkt worden aan de technieken of men kan zelf kiezen om een WOD te bedenken en uit te voeren. Bij de Open Gym is er wel altijd een gekwalificeerde CrossFit instructeur aanwezig voor eventuele vragen. Het betreft dus geen reguliere les.

(Olympisch) gewichtheffen

Tijdens de les (Olympisch) Gewichtheffen wordt de deelnemer getraind om de technieken van het Olympisch Gewichtheffen beter onder de knie te krijgen. Het (Olympisch) Gewichtheffen is een zeer technische sport c.q. onderdeel van CrossFit. De bewegingen bij Gewichtheffen vereisen naast de benodigde kracht ook flexibiliteit, explosiviteit en coördinatie. Voor wie zijn gewichtheffen wil perfectioneren is het (Olympisch) Gewichtheffen de ideale les. Daarnaast worden veel aspecten van de WOD in deze les behandeld waardoor het als beginner een must is om deze les te volgen. Zo heb je minder kans op blessures en meer kans op continuïteit in je training.

CrossFit bij Extreme Sports Academy te Tilburg

Bij Extreme Sports Academy kunt u 6 dagen per week CrossFit beoefenen. Kijk voor de lestijden onder ‘Algemeen > rooster’.

Extreme Sports Academy is een officiële CrossFit box.

CrossFit Journal: The Performance-Based Lifestyle Resource